Cykloservis jízdních kol (trekingová, krosová, horská, gravel bikes, silniční, městská) v prodejně Citybikes Praha. Oprava defektů pneumatik, výměna opotřebitelných částí (brzdové špalky, destičky, kotouče, lanka, bowdeny, kazety, řetězy, pedály atd.) Seřizování mechnických i hydraulických brzd. Seřizování klasických přesmykačů (přehazovaček) i nábojových převodovek. Centrování kol, doplnění ...
Zástěrka na blatník kola SKS
Kód: 728134Prodáváme již
od roku 2006
Průkopníci v
městské cyklistice
Kamenná prodejna,
Praha
Kvalifikovaný servis
jízdních kol
Unikátní nabídka,
zboží ihned k odběru
Detailní popis produktu
Popis produktu není dostupný
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Městské nebo sportovní kolo?
Mezi kolem sportovním a kolem, které je vhodné pro cyklodopravu, je řada rozdílů, která vychází z logiky použití kola. Zatímco kolo sportovní je nástrojem pro podávání maximálního výkonu, kolo městské je uzpůsobeno pro pohodlí, čistotu a bezpečí a styl.
Pokud je kolo používáno jako sportovní náčiní, musí cyklista při podávání maximálního výkonu slevit z pohodlí a rovněž musí očekávat zvýšenou námahu rukou, zápěstí a zad. Sedlo je úzké – sportovní cyklista prakticky stále stojí v pedálech a značnou část váhy těla drží ruce. U klasického městského kola je cyklista vzpřímeně posazený, má dobrý přehled o situaci kolem sebe a je více vidět. Přenos síly z nohou však není zcela optimální pro podávání maximálního výkonu a proto je jízda spíše klidnější.
Dalším rozdílem je vybavenost jízdních kol. Sportovní kola obvykle nemají blatníky, kryt řetězu, dynamo v náboji, osvětlení, stojánek či nábojovou převodovku, která umožňuje řazení při zastavení (např. na křižovatce, semaforu apod.). Při jízdě na městském kole vás neušpiní odstřikující voda od kol, řetěz a pod. Sportovní cyklistika naopak využívá speciální oděv i obuv, počítá se znečištěním a vše se podřizuje hmotnosti kola.
Klasické holandské kolo
- maximálně vzpřímená pohodlná pozice, vhodné zejména pro města v rovinách a kratší vzdálenosti.
Městské kolo
- lepší přenos síly, dobrý rozhled, snadný nástup. Pro mírně kopcovatý terén střední vzdálenosti.
Trekingové kolo
- ideální pro dlouhé vzdálenosti a libovolný reliéf. I pro jízdu s brašnami, dovolené, expedice.
Horské kolo / silniční kolo
- je určeno pro výkonové sportovní využití v terénu nebo na silnici. Tato kola nemáme v nabídce.
Gravel bikes
- prolnutí silniční a horské cyklistiky (původní cyklokros). Kola jsou vhodná i pro sportovní cykloturistiku s minimalistickým zabalením do tzv. bikepacking tašek. Bikepacking výbava pojme úspornou lehkou výbavou, spíše pro víkendové výlety přes noc. Bikepacking je oblíbený i v kombinaci s horskými koly.
Velikost jízdních kol
U běžných jízdních kol se rozlišuje výška rámu a velikost kol. Zatímco kola (pneumatiky) se u kol pro dospělé vyrábějí v současnosti ve dvou základních velikostech 28" a 26", výška rámu se pohybuje od 135 do 170 cm. Výška rámu se měří od středu klik po okraj sedlové rámové trubky (nikoli sedlovky nebo sedla, u které je díky možnosti nastavení výška proměnná). Kromě celkové výšky postavy závisí vhodnost rámu také na délce nohou. Pokud má cyklista atletickou postavu a dlouhé nohy, je pro něj vhodný spíše vyšší rám. Obecně však lze tvrdit, že z hlediska jízdního komfortu způsobuje větší potíže menší rám na vyšší postavu než obráceně.
Pro přehlednost uvádíme tabulku zde:
Výška postavy | městské kolo | horské kolo | trekingové kolo | ||
cm | cm | palce | cm | palce | cm |
160 – 165 | 43 | 16 | 40 | 16-18 | 42-45 |
165 – 175 | 45 | 16-18 | 40-45 | 18-20 | 45-50 |
175 – 180 | 50 | 18-20 | 45-50 | 20-22 | 49-53 |
180 – 185 | 53 | 20-22 | 50-53 | 22-24 | 53-56 |
185 – 195 | 55 | 22-24 | 53-56 | 24-26 | 56-59 |
Hmotnost městských kol
Dotaz na hmotnost městských kol je velice častý a odpověď na něj si žádá trochu detailnější vysvětlení.
Hmotnost u kol - trekových, horských a silničních se měří bez veškerých doplňků (blatníků, osvětlení, nosiče, krytu řetězu, stojánku a pedálů). Hmotnost pak bývá podle typu rámu a osazení obvykle mezi 9 - 12 kg.
Pokud bychom městská kola s CrMo rámem s klasickým pájeným spojem takto odstrojili, hmotnost by byla 12 - 14 kg (v závislosti na rozsahu převodů nábojové převodovky). Vyšší hmotnost je dána nábojovým dynamem a nábojovou převodovkou. Tyto specifické středy u sportovních kol také nenaleznete.
Je pochopitelné, že pokud do celkové hmotnosti započteme i kompletní výbavu kola - blatníky, osvětlení, nosič, krytu řetězu, stojánek a pohodlné pedály, je hmotnost u těchto kol 16 - 18 kg.
Naší odpovědí na poptávku po lehkém městském kole je kolo AIR, které váží 13 kg. Toto kolo však nemá nábojové dynamo a nábojovou převodovku, nicméně je plně vybaveno. Proto váhu u městských kol a zejména u těch v retro stylu neuvádíme, protože by to byla informace velmi zavádějící.
Obvykle se tato kola používají na jízdy do 20 - 40 km denně. Jde o komfort, bezúdržbovost, čistotu oděvu, dobrý rozhled z kola, možnost přepravy zavazadel, bezpečí ale i robustnost (kolo musí vydržet mnohdy náročný městský terén). Hmotnost v tomto režimu používání nehraje příliš roli. Důkazem budiž masové používaní zcela stejných typů kol v celé řadě evropských měst.
A co skládačka?
Skládací kolo je skvělá volba pro každého, kdo kombinuje jízdu na kole s hromadnou dopravou, vlakem, autobusem automobilem nebo letadlem. Má však oproti "dospělým" kolům specifické vlastnosti, o kterých je dobré vědět. Skládací kola mají kola (pneumatiky) o rozměrech 16", 20", 24". Kola jsou menší a proto má skládací kolo menší setrvačnost a hůře zvládá zejména příčné nerovnosti.
Také u skládacích kol nelze většinou volit velikost rámu. Velikost rámu je minimalizovaná, malá výška rámu se kompenzuje dlouhou sedlovkou. Z toho plyne, že je rám, zejména na kraji sedlové trubky a u hlavového složení dost namáhaný. Rám skládacího kola je složen z jednoho nebo více kloubových segmentů, které jsou také namáhány jak samotným skládáním kola tak při jízdě. Proto u skládacích kol hodně záleží na kvalitě zpracování a zejména na velikosti a hmotnosti cyklisty. Platí, že "habáni" s ambicí každodenního používání skládačky by měli rozhodně upřednostnit kvalitu před atraktivní cenou.
Kdy zvolit elektrokolo?
Elektrokolo je zábavé, rychlé, extrémně pohodlné ale také často dražší než obyčejné jízdní kolo, má větší hmotnost a je nesrovnatelně komplikovanější. Mechanická jízdní kola bývají prakticky bez poruch a pokud se nějaké vyskytnou, je velmi jednoduché je odstranit. Elektrická kola trpí častěji na závady a jejich odstranění není triviální. Pokud jste mladí nebo ve středním věku, nejezdíte do extrémních kopců nebo na dlouhé vzdálenosti, doporučujeme Vám jízdní kolo.
Servis a služby
Cykloservis, servis elektrokol, zakázková výroba kol Kolos a další služby.
Kvalifikovaný servis jízdních kol. Certifikace Bosch - diagnostika a servis elektrokol s pohony Bosch. Diagnostika a servis elektrokol s pohony Bafang a Pendix. Údržbu a servis elektrických koloběžek Xiaomi. Opravy a repase baterií elektrokol.
Zakázková výroba jízdních kol vlastní značky Kolos.
Servis elektrokol Levit, Apache, Crussis, Leader Fox, Gepida a dalších kol s pohony Bafang, Bosch a Pendix. Certifikace Bosch. Diagnostika a oprava jak mechanických tak elektrických částí elektrokola. Servis elektrokol - velké servisní zázemí, zkušenosti. Servis přijímáme v pražské prodejně. Ceník servisních prací Servis v období od - do 1.10. - 28...
Servis a repase baterií do elektrokol Stěžejní součástí každého elektrokola je samozřejmě akumulátor. Objeví-li se závada na baterii nastane nepříjemné rozhodování a hledání pomoci či dobré rady. Naše firma jako dlouholetý prodejce elektrokol a sad pro elektrifikaci jízdního kola nabízí lokální, v České republice prováděný, odborný servis a repasování baterií elektrokol. Součástí každé...
Výměna duší a pneumatik, utahování vůle hlavového složení a skládacího kloubu, seřízení kotoučové brzdy, výměna blatníků a světel a dalších dílů. Ihned dostupné náhradní díly na elektrické koloběžky Xiaomi. Servis elektrických koloběžek Xiaomi S narůstajícím počtem uživatelů skládacích elektrických koloběžek Xiaomi vzrůstá i počet zákazníků s požadavkem na servis elektr...
Půjčovna nákladních elektrokol, dalších jízdních kol a koloběžek Před koupí především nákladních elektrokol ale i jiných kol a koloběžek označených jako K_zápůjčce a rovněž bannerem nabízíme možnost důkladného vyzkoušení v reálných podmínkách. Je možné provozovat elektrické cargo kolo či jiné kolo nebo koloběžku i v místě mého bydliště? Vejde se mi do auta, do výtahu, do r...
Přestavby na elektrokolo provádíme již od roku 2008 a máme za sebou stovky aplikací. Kromě typických instalací na horské nebo krosové kolo, instalujeme sady na městská kola, tříkolky pro seniory, skládací kola Brompton, skládací kola Tern, skládací kola Montague či jízdní kola v retrostylu. Přestavby na elektrokolo provádíme pomocí německé sady Pendix nebo pomocí přestavbových sad EVbike...
Vyrábíme jízdní kola s indiviuální konfigurací značky Kolos. Poskytujeme konzultace, zpracováváme nabídky. V případě objednávek 100 a vice ks lze realizovat výrobu jízdních kol či elektrokol libovolného typu a s libovolným osazením. Součástí nabídky Citybikes jsou jízdní kola vlastní produkce např. městské lehké kolo Air Rovněž nabízíme individuální stavbu jízdních ...
Provádíme kompletní renovace starých a historických jízdních kol. Nabízíme odstrojení kola, pískování rámů, lakování rámů (výběr barev dle vzorníku RAL), zaplétání vícerychlostních nábojových převodovek, zaplétání nábojových dynam, specifikace atypických rozměrů pneumatik, jejich objednání a instalace. Výměna kožených sedel a rukojetí, instalace světel, košíků a podobně. Pozor, tuto službu mů...
Výška postavy | městské kolo | horské kolo | trekingové kolo | ||
cm | cm | palce | cm | palce | cm |
160 – 165 | 43 | 16 | 40 | 16-18 | 42-45 |
165 – 175 | 45 | 16-18 | 40-45 | 18-20 | 45-50 |
175 – 180 | 50 | 18-20 | 45-50 | 20-22 | 49-53 |
180 – 185 | 53 | 20-22 | 50-53 | 22-24 | 53-56 |
185 – 195 | 55 | 22-24 | 53-56 | 24-26 | 56-59 |
Rozměry plášťů jízdních kol:
Rozměry duší jízdních kol: